כשהסגר סוגר עליך, דיכאון בתקופת קורונה

liCBT4me - טיפול בחרדות ובדיכאון ע”י שיטה מוכחת מחקרית

משבר הקורונה כידוע משפיע על בריאות הנפש. אחת התופעות הנפוצות הוא דכדוך עד כדי דיכאון. לפי הלמ”ס נכון לנובמבר 2020 אחוז המדווחים על דיכאון הוא כ- 20% מהאוכלוסייה הבוגרת. עוד כ- 21% דיווחו על תחושת בדידות המהווה אחד מתסמיני הדיכאון.

דיכאון מתאפיין בהופעתם של הסימפטומים הבאים במשך שבועיים או יותר.

התסמינים האופיניים הם: (מתוך אתר כללית שירותי בריאות):

  • עצבות ודכדוך
  • רגזנות אף מדברים קטנים וחסרי משמעות
  • חוסר עניין בפעילויות שעוררו בעבר ענין רב והיו מקור להנאה
  • ירידה בחשק המיני
  • הפרעות שינה או שינה מרובה
  • שינויים בתיאבון (ירידה בתיאבון או תיאבון מוגבר)
  • אי שקט
  • קשיי ריכוז
  • עייפות, חוסר אנרגיה
  • תחושת חוסר ערך ואשמה
  • קשיים בחשיבה ובקבלת החלטות
  • מחשבות על מוות
  • בכי ללא סיבה
  • תסמינים גופניים שאין להם הסבר כמו כאבי ראש, כאבי בטן וכאבי גב.

במידה שמופיעות מחשבות אובדניות וכוונה להתאבד יש לפנות לעזרה רפואית במיידי!

בתקופת משבר הקורונה אנו עדים לריבוי אירועים העלולים לעורר ולהגביר

את תחושת העצב, הדכדוך והייאוש המתמשך עד לדיכאון עמוק, בחלון זמן

מצומצם.

האירועים לדיכאון בכלל ובתקופת הקורונה בפרט הם: איבוד מקום עבודה, ניתוק מבני משפחה וחברים, סגירת מקומות בילוי ופנאי, איבוד תחושת החופש בשל האיסורים חדשות לבקרים, אי וודאות לגבי העתיד הבריאותי האישי והלאומי, אובדן בן משפחה חולה קורונה, עתיד כלכלי לא ידוע, שהייה של שעות רבות בין כתלי הבית, תחושת חוסר משמעות ובדידות פיסית ורגשית, ומעל הכל הקשבה מרובה לתקשורת הזורעת פחד בתקופה זו.

ביחד נקבע את היעדים, הטיפול ממוקד מטרה וקצר מועד!
המטרה תמיד היא מטרה רגשית.

לפרטים נוספים - 074-70-87-177

לפרטים נוספים
074-70-87-177

או מלאו פרטיכם ואנו ניצור קשר בהקדם:

או מלאו פרטיכם
ואנו ניצור קשר בהקדם:

המילה דיכאון שגורה בפי אנשים רבים כצורת ביטוי לתחושות של עצבות, דכדוך קל, וירידה במצב הרוח. למעשה, בשפה הטיפולית דיכאון מתאפיין בשבועיים לפחות של מספר תסמינים שמנינו למעלה, והוא מייצג שלוש דרגות של דיכאון. דיכאון קל עד בינוני, דיכאון בינוני עד כבד ודיכאון כבד מאוד (מאז’ורי).
דיכאון קל עד בינוני ניתנים לטיפול באמצעות טיפול קוגניטיבי התנהגותי שנמצא מסייע מאוד במקרים כגון אלה.
דיכאון בינוני עד כבד מאוד רצוי לטפל בטיפול המשלב תרופות נוגדות דיכאון וטיפול רגשי. נמצא כי שילוב זה הוא היעיל ביותר בטיפול בדיכאון בינוני עד כבד מאוד.

החלק הקוגניטיבי בטיפול ה-  CBT עוסק בהתבוננות ובהבנה שהמחשבות העולות במוחו של האדם על עצמו, על העולם ועל העתיד אינן מועילות לניהול חייו ואחראיות לירידה משמעותית במצב רוחו. 
החלק ההתנהגותי יעסוק ברובו בפעולות מן העבר שגרמו לו הנאה כמו גם בפעולות חדשות העשויות

פעילות מועילה במיוחד הינה פעילות ספורטיבית מכל סוג שהוא היות שבפעילות כזו משתחררים חומרים מיטיבים במוח המעלים את מצב הרוח.

רבות הפעילויות שניתן לעשות גם בימי סגר בתקופת קורונה. מומלץ לצאת מהבית לפחות פעם ביום לסיבוב באוויר הצח, יציאה לטבע הקרוב לבית – גם עצים בגן השעשועים הסמוך הינם סביבה ירוקה ומרגיעה, עמידה יחפים על האדמה, מוסיקה וריקוד בבית, יצירת שגרה של קשרים עם אנשים בשיחות טלפון, זום וווטסאפ ווידאו לדוגמא, להעלות את מצב רוחו, וליצור משמעות חדשה בחייו.

מחקרים מצביעים על כך כי יש שיפור ניכר בסימפטומים הדיכאוניים לאחר שנה של טיפול באקטיבציה התנהגותית. לאור האמור לעיתים קרובות ספורט ופעילות מספיקים להטבה משמעותית בסימפטומים של דיכאון.

כאמור CBT הוא אחת משיטות הטיפול הקוגניטיביות התנהגותיות שנמצאה יעילה ביותר לטיפול בדיכאון שמלווה גם בערך עצמי נמוך.

נכתב ע”י:
דנה רביב-ליברמן -מטפלת רגשית ב-LICBT ,קבלה ומחויבות-ACT
אסנת מצא-בנימין – מטפלת רגשית ב- LICBT,NLP, EFT,פסיכולוגיה חיובית
קליניקה רב תחומית: אצלנו המטופל במרכז
ביחד נקבע את היעדים!​

ענה על השאלות הבאות על מנת שנוכל להתאים לך את המטפל הטוב ביותר על פי הקושי שלך, סמן את הבעיה שלך:

הערה: כל המידע הוא אישי וסודי, תחת חיסון רפואי ולא יימסר לאף גורם חיצוני

דילוג לתוכן