טיפול CBT לילדים ונוער

liCBT4me - טיפול בחרדות ובדיכאון ע”י שיטה מוכחת מחקרית

לילדים רבים חווים חרדות באופן כללי וחרדה חברתית היא אחת האופייניות, לילדים מסוימים יש בעיות של ויסות כעס ואחרים חשים דכדוך ואף ייאוש.

לעיתים קרובות אנחנו מתבלבלים ומצביעים אך ורק על ההפרעה ההתנהגותית כמו: הילד צועק, הילד מרביץ, הילד מתחצף, הילד מכור למסך וכדומה.

אנחנו נחשוב שהילד שלנו אינו יודע להתנהג. מסתבר שאצל הילד בבסיס הפרעה ההתנהגותית תמיד נמצא בסיס של רגש לא מווסת.

לעיתים קרובות להורה יש חלק מרכזי בהפרעה הרגשית  של הילד מבלי שהוא מודע לזה כלל.

לנו אנשי ה CBT יש פתרונות. השילוש של ה CBT  מדבר על קשר הדוק בין הרגש, המחשבה וההתנהגות.

לאור האמור שלב ראשון נעשה אינטייק מסודר לילד ולהורה.  נבין בצורה מסודרת אילו רגשות נמצאים בבסיס הפרעת ההתנהגות של הילד, ונבין אילו טעויות ההורה עושה אל מול הרגש של הילד. הורים רבים מגיבים ומתנהלים מול הרגש  הלא מווסת של הילד. אותו הרגש מפעיל אותם ומשיג לילד תשומת לב בה הוא מעוניין.

לאחר שנבחר את הרגש עליו נבקש לעבוד, עסוק בשלב הפיסכו חינוכי ונלמד את הילד וההורה את עקרונות הטיפול הקוגניטיבי ההתנהגותי. כמובן ננגיש לילד את עקרונות הטיפול בשפה שמתאימה לגילו. חשוב לעבוד עם הילדים על  מתן שם לרגשות שלהם.

בשלב הבא נבחר מטרה טיפולית, אותה יבחר הילד ולא ההורה. חשוב לציין כי לעיתים קרובות יש פער בין מה ש”מדאיג” את הילד ומה שמדאיג את ההורה.

נעבוד על ההתנגדויות של הילד לשינוי. הילד לעיתים מפוחד מהשינוי או שהוא לא משוכנע שהוא יצליח/ משוכנע שלא יצליח, נעבוד גם על ההתנגדויות של ההורה. לעיתים ההורה מבקש להקל עם הילד או למנוע ממנו להרגיש רגשות שליליים.

ביחד נקבע את היעדים, הטיפול ממוקד מטרה וקצר מועד!
המטרה תמיד היא מטרה רגשית.

לפרטים נוספים - 074-70-87-177

לפרטים נוספים
074-70-87-177

או מלאו פרטיכם ואנו ניצור קשר בהקדם:

או מלאו פרטיכם
ואנו ניצור קשר בהקדם:

נעבוד על טבלת פרסם ותגמולים שילוו את תהליך השינוי.

לאחר שנגדיר את המטרה הרגשית – ויסות ו/או הפחתה של רגש המופיע אצל הילד בסיטואציה עתידית. נחזור שוב לנושא ההבחנה בין רגשות ומתן שמות להם אצל הילד.

נעבוד עם הילד על זיהוי מחשבות. נלמד אותו איך מזהים מחשבה שלילית.

נתרגל עם הילד את שלב הבלש… לבחון האם המחשבה מבוססת עובדות או פרשנות.

נעבוד עם הילד על תשובה למחשבה אוטומטית שלילית. נתבל את העבודה עם הילד בהמון מטאפורות.

ההורה מתרגל ביחד עם הילד את הכלים המחשבתיים תוך כדי הטיפול. נבנה עם הילד סולם הימנעויות ונצא לחשיפות ותרגול.

השיפור בהתנהגות יגיע כתוצאה ישירה של וויסות הרגש אין צורך בהתערבות ישירה בהתנהגות. כמה מילים על עצמי:

יגאל שרון (MSc) 

  1. אני איש טיפול שמטפל בעיקר בצעירים וצעירות. עובד המון על שינוי הרגלים, יחסים בין אישיים (כעס ואשמה) וויסות ריגשי (חרדה ודיכאון). אנחנו עבדים של המחשבות האוטומטיות השליליות שלנו. לנו אנשי ה CBT  יש את הכלי הטוב ביותר בעולם לעזור לאנשים לזכור שהם יכולים לחיות את היום יום שלהם (את ההווה) באושר וברווחה ולא להרוס את החיים שלהם במחשבות שקשורות לעתיד “הקטסטרופלי” שלהם (הולך להיות רע, אני לא אצליח להתמודד) או להלקות על עצמם על “טעויות” העבר שלהם.
  2. בשבע שנים האחרונות אני מלמד ומדריך את הדור הבא של המטפלים הקוגניטיביים התנהגותיים בארץ. בכל שנה אנחנו מכשירים כ-200 מטפלי LICBT בתוכנית במכללה האקדמית בווינגייט (אחת התוכניות הגדולות בישראל) שיזמתי ומנהל ביחד עם שותפתי הדר ורשביאק.
  3. אני מפתח וחוקר טכנולוגיות בתחום הריח והרגש בחברת מודיפיי שהקמתי ביחד עם תלמידי  (לשעבר) בתוכניתי בוינגייט, ד”ר יניב ממה, שהוא כיום ראש החוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת אריאל.
קליניקה רב תחומית: אצלנו המטופל במרכז
ביחד נקבע את היעדים!​

ענה על השאלות הבאות על מנת שנוכל להתאים לך את המטפל הטוב ביותר על פי הקושי שלך, סמן את הבעיה שלך:

הערה: כל המידע הוא אישי וסודי, תחת חיסון רפואי ולא יימסר לאף גורם חיצוני

דילוג לתוכן