חרדה מהידבקות בקורונה

liCBT4me - טיפול בחרדות ובדיכאון ע”י שיטה מוכחת מחקרית

בשנת 2020 נכנס לחיינו נגיף קטן וחדש – קורונה. הנגיף הפך את חיינו המוכרים לחיים מלאי אי ודאות, חרדה כללית, חרדה כלכלית, דיכאון, התקפי פאניקה וחרדה בריאותית  מתוך חשש להידבקות במחלת הקורונה. חוסר בידע על נגיף זה התווסף לידיעות שונות וסותרות לגבי השפעתו הפיסית על גופנו ועל דרך הטיפול בו. 

בנוסף מתקיים עיסוק יום יומי ואובססבי בתקשורת באמצעות שידורים חוזרים בלופ עם ידיעות המתמקדות בתחזיות קטאסטרופאליות וחסרות בסיס מדעי, שלא מותירות מקום לידיעות שאינן קשורות בקורונה למרות שעדיין מתקיימות במרחב הציבורי.  ידיעות אלה משפיעות באופן מודע ולא מודע על המצב הרגשי בו רבים מאיתנו נמצאים. לדברים האמורים, נוסף אלמנט הזמן הארוך בו אנחנו שרויים במצב אי הוודאות, תחושת חוסר שליטה וחוסר אונים.

חרדה מהדבקות במחלה/ וירוס הקורונה הינה חרדה בריאותית. חרדת בריאות מתאפיינת בדאגה שחוזרת על עצמה לעיתים קרובות ובאופן מתמשך מפני מחלה. חרדת בריאות גורמת למצוקה רבה המשבשת את התפקוד היום יומי לסובל ממנה. אנשים הסובלים מחרדה בריאותית נוטים להגזים במשמעות שהם נותנים לתחושות הגופניות שלהם לדוגמא, אם מופיע אצלם כאב ראש ו/או כאב גרון ו/או שלשולים מיד יחשבו שהם נדבקו במחלה/וירוס הקורונה. החרדה  מתאפיינת במחשבות המשפיעות עלינו בצורה שלילית ואף הרסנית כמו למשל: אם נדבקתי זה אומר שאמות, אם אנשים אהובים ידבקו גם אם יחלימו יסבלו מהשלכות המחלה ותופעות לוואי וכדומה. 

ההתנהגות המאפיינת אנשים הסובלים מחרדת הבריאות היא נטייה מוגזמת ללכת לרופאים ולבצע בדיקות או לחילופין ההפך הגמור. הם נמנעים מללכת לרופא פן יאלצו להתמודד עם בשורה של מחלה קשה חשוכת מרפא כדוגמת הקורונה. כאן המקום להדגיש שאלה הסובלים מהחרדה והנוטים להיבדק באופן מוגזם אינם נרגעים לאורך זמן וממשיכים לחפש את שורש “המחלה” שלהם. התנהגויות נוספות המאפיינות אנשים החרדים מהקורונה: שטיפת ידיים וחפצים בצורה מוגזמת, הימנעות ממפגש עם אנשים באופן טוטאלי לאורך תקופה ממושכת, הקשבה כפייתית לאמצעי התקשורת. לאמור שיבוש קיצוני של שגרת החיים. 

ביחד נקבע את היעדים, הטיפול ממוקד מטרה וקצר מועד!
המטרה תמיד היא מטרה רגשית.

לפרטים נוספים - 074-70-87-177

לפרטים נוספים
074-70-87-177

או מלאו פרטיכם ואנו ניצור קשר בהקדם:

או מלאו פרטיכם
ואנו ניצור קשר בהקדם:

לאור האמור, בתקופה זו רבים האנשים שכל סימפטום שחוו הניע אותם למתחם בדיקות הקורונה הקרוב. לעומתם היו גם כאלה שסבלו מהמחלה וחששו להגיע לבדיקה או לרופא עד כי הגיעו במצב קשה לבית החולים. 

נוסף על סימפטומים התנהגותיים לחרדת הבריאות מתווספים סימפטומים גופניים המתאפיינים גם בדריכות יתר, שינה לא רצופה, הזעה, דופק מואץ ועוד.

כבר ידוע ממחקרים שנעשו לאחרונה בעולם, כי ישנו קשר בין התמודדות עם הנגיף על כל האספקטים שלו לבין העליה ברמות הלחץ, הופעה של דיכאון, חרדה כללית והתקפי חרדה. בכל העולם מדווחים ממרכזים לתמיכה בבריאות הנפש על עליה חדה בפניות לעזרה.

להלן מספר דרכים להורדת עוצמות החרדה והלחץ : 

  1. הפחתת החשיפה לאמצעי התקשורת למינימום האפשרי לדוגמא: צפיה חד פעמית בת פרק זמן קצר בחדשות היום.   
  2. התמקדות בפעולות נעימות כמו קריאת ספרים, בישול ושיחה עם חבר קרוב.
  3. פעילות ספורטיבית המסיבה הנאה – הוכח במחקרים שפעילות ספורטיבית משחררת הורמונים מיטיבים לגוף ולנפש.
  4. מדיטציה ותרגול מיינדפולנס כקבלה של המציאות כפי שהיא. תרגול עקבי מוכח כמרגיע את המחשבות והנפש. 
  5. טיפול רגשי מקצועי, המתמקד בשינוי המחשבות, הרגשות וההתנהגות. 

טיפול התנהגותי קוגניטיבי יסייע עם כלים פשוטים ויעילים להוריד את עוצמות החרדה הבריאותית מקורונה תוך התמודדות טובה יותר במצבים של אי ודאות, חוסר שליטה וחוסר אונים, והעצמת החוסן הנפשי. 

נכתב ע"י:

דנה רביב ליברמן - מטפלת LICBT- ACT
אסנת מצא בנימין - מטפלת LICBT-NLP- EFT - פסיכולוגיה חיובית

קליניקה רב תחומית: אצלנו המטופל במרכז
ביחד נקבע את היעדים!​

ענה על השאלות הבאות על מנת שנוכל להתאים לך את המטפל הטוב ביותר על פי הקושי שלך, סמן את הבעיה שלך:

הערה: כל המידע הוא אישי וסודי, תחת חיסון רפואי ולא יימסר לאף גורם חיצוני

דילוג לתוכן