פיתוח חוסן רגשי

liCBT4me - טיפול בחרדות ובדיכאון ע”י שיטה מוכחת מחקרית

מהו חוסן רגשי, כיצד ניתן לאבחן ליקוי בחוסן הרגשי ושאלת השאלות- כיצד ניתן לטפל בתופעה?

אנשי מקצוע בתחום מגדירים את החוסן הרגשי כסוג של יכולת להסתגל לסביבה מאתגרת ולהתגבר על הקשיים שהיא מציבה. שמירה על איזון בהיבטים פיזיים ונפשיים ודבקות במטרה למרות הקשיים הינם סימפטומים המבשרים על קיומו של חוסן רגשי תקין ומפותח. הרמה הגבוהה יותר של חוסן רגשי באה לידי ביטוי ביכולת שלנו ללמוד מהדרך המאתגרת שעברנו ולצמוח ממנה. היכולות האמורות ניתנות ללמידה וזוהי מהותו של פיתוח חוסן רגשי.

כיצד מאבחנים חוסן רגשי לקוי?

כאשר אנו עומדים בפני סיטואציה שנחשבת ל”מלחיצה” בעינינו ומכניסה אותנו לחוסר שקט ולציפייה דרוכה לסיומה, תחושת ייאוש או חוסר אונים שדבקה בנו במהלך האירוע, ותחושה של כישלון ותסכול בסופה יכולים להעיד על קושי וחוסר בחוסן רגשי. מצבים מתסכלים כאלה יכולים לצוץ בעבודה מול הממונים עלינו, בלימודים מול צוות המורים וההנהלה ובקרב המשפחה ומערכות היחסים הסבוכות האופייניות לה. הגם שמדובר ברוב הפעמים בסיטואציות קצרות מבחינת המשך שלהן, עוצמת התסכול עלולה להיות גבוהה ומשמעותית וגם לפגוע בסיכוי לחוות את הפן החיובי שלה.

פיתוח חוסן רגשי- כיצד?

ניתן בהחלט להתמודד עם מצב של רגישות יתר המובילה לחוסן רגשי נמוך וחוסר יכולת להתמודד במצבי לחץ וסיטואציות שליליות. חשוב להבין שככל שהסיטואציה מתפרשת על ידינו כקשה ושלילית ובמקביל אנו מפקפקים ביכולנו להתמודד עמה- כך יגברו תחושת התסכול והחרדה. לכן, כדי להתמודד עם תחושת החרדה והלחץ חשוב לעבוד בתוך עצמנו על שני הנתונים:

1.  לנסות לראות את הצד החיובי שבסיטואציה כך שתהיה נסבלת בעינינו.

2.  להשתדל למצוא בתוך עצמנו כוחות התמודדות וגם להבין שזה  בסדר לא להיות במיטבנו כל הזמן. להיות סלחנים כלפי עצמנו.

פיתוח חוסן רגשי בילדים

ילדים עוברים משברים רבים, גדולים וקטנים, ועלינו לסייע להם לצלוח אותם בשלום. עוד לפני הטיפול המקצועי לנו כהורים יש תפקיד גדול במשימה זו. הדבר הכי חשוב הוא לשמש מודל ולתת דוגמא אישית. תגובותינו למצבי לחץ נצפות ביתר תשומת לב על ידי ילדינו ונלמדות על ידם. מעבר לדוגמא האישית נוכל לאפשר להם להתמודד עם קשיים ומצבי לחץ כדי שיחוו תחושת חוסן רגשי. לגיטימציה לביטוי רגשות גם היא כלי חשוב בפיתוח החוסן הרגשי. חשוב לעודד אותם לצאת מאזורי הנוחות שלהם ולהתמודד עם אתגרים חדשים. כמו כן חשוב מאד לתת תחושה של תקווה ואופטימיות, להבין שלמרות תחושת התסכול והחרדה בה הם נתונים כרגע, זהו מצב חולף והם יצאו ממנו מחוזקים.

פיתוח חוסן רגשי באופן מקצועי

כאשר תופעות כמו חוסר בטחון וחרדה משתלטים עלינו ולא מאפשרים לנו לתפקד בצורה נורמטיבית, חשוב שנגיע לטיפול מקצועי. אצלנו, במכון  LICBT4 ME  נמצא עבורכם את המטפלים המתאימים ביותר הן לקושי שלכם והן למי שאתם כבני אדם. מדובר בטיפול קוגניטיבי התנהגותי  בעצימות נמוכה המתבצע בקליניקה קרובה למקום מגוריכם או בזום אם המרחק גדול מדי עבורכם. שיטה זו מיועדת לטיפול לטווח קצר עד בינוני אשר במהלכו יקנה המטפל למטופל כלי התמודדות עם בעיות יומיומיות הגורמות לו לתחושת קושי. הטיפול מתבסס על הרבה אמפאתיה כלפי המטופל המובעת  באמצעות שיקוף, עידוד, הבעת הערכה ומתן מחמאות, הסכמה עמו ועוד.

צרו קשר

אז אם אתם זקוקים לעזרה- הגעתם למקום הנכון. צרו עמנו קשר באון ליין דרך האתר או באמצעות שיחה טלפונית, נציגים שלנו ייענו מיד לפנייתכם ויקבעו לכם פגישת הכרות. שיטת הטיפול שלנו יעילה, מוכחת ומהירה ותוכלו לחוש בהבדל בתחושתכם תוך תקופה קצרה יחסית. תמיד נשמח לעמוד לשירותכם.

ביחד נקבע את היעדים, הטיפול ממוקד מטרה וקצר מועד!
המטרה תמיד היא מטרה רגשית.

לפרטים נוספים - 074-70-87-177

לפרטים נוספים
074-70-87-177

או מלאו פרטיכם ואנו ניצור קשר בהקדם:

או מלאו פרטיכם
ואנו ניצור קשר בהקדם:

טיפול CBT בהתקף חרדה
קליניקה רב תחומית: אצלנו המטופל במרכז
ביחד נקבע את היעדים!​

ענה על השאלות הבאות על מנת שנוכל להתאים לך את המטפל הטוב ביותר על פי הקושי שלך, סמן את הבעיה שלך:

הערה: כל המידע הוא אישי וסודי, תחת חיסון רפואי ולא יימסר לאף גורם חיצוני

דילוג לתוכן